آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

خوف و رجا، عامل سوختن چراغ گناه در دل مومن

یادم نمیاد دقیقا صحبت از چی بود با رفقا، دم اذان ظهر بود و همه تصمیم داشتیم وضو بسازیم، بعد من گفتم ای بابا ما که ... صدبار اگر توبه شکستی و اینها...


بعد یکی از رفقا از یکی از علمای بزرگوار تعریف کرد که اتفاقا مومن خوب اون کسی است که سریع بعد از معصیت و غفلت توبه کنه، توبه مثل خاموش کردن چراغه گناهه...


بعد من گفتم خوب اگر اینجوری باشه ما هی این چراغه رو خاموش روشن میکنیم که  بعد همه خندیدیم، یه لحظه سکوت... باز این رفیق عزیزمون گفت، خوب همینه دیگه، اینقدر خاموش روشن میکنیم تا چشش درآد و بسوزه...


انشاءالله.


یکی از دوستان خواب دیده بودم باهم رفتیم مدینه و داشتیم میرفتیم به سمت گنبد خضرا...

دیشب این خواب رو دیدند که به روایت حاشیه ای از قرآن می شود بیست آیه اول سوره هشتم رجب، شب دیدن خواب.


و چقدر این آیه ها آرامش بخش هستند...  خوف و رجا در آنها موج میزنه...


إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ (2)


إِذْ یُغَشِّیکُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَیُنَزِّلُ عَلَیْکُم مِّن السَّمَاء مَاء لِّیُطَهِّرَکُم بِهِ وَیُذْهِبَ عَنکُمْ رِجْزَ الشَّیْطَانِ وَلِیَرْبِطَ عَلَى قُلُوبِکُمْ وَیُثَبِّتَ بِهِ الأَقْدَامَ (11)


مؤمنان همان کسانى‏اند که چون خدا یاد شود دلهایشان بترسد و چون آیات او بر آنان خوانده شود بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگار خود توکل مى‏کنند (2)


[به یاد آورید] هنگامى را که [خدا] خواب سبک آرامش‏بخشى که از جانب او بود بر شما مسلط ساخت و از آسمان بارانى بر شما فرو ریزانید تا شما را با آن پاک گرداند و وسوسه شیطان را از شما بزداید و دلهایتان را محکم سازد و گامهایتان را بدان استوار دارد (۱۱)


انشاءالله این خوف و رجا گل وجودی ما رو به خوبی سرست بدهد و لحظه ای بدون آن نباشیم که شیعه به این خوف و رجای الهی زنده و پویاست.


نظرات 1 + ارسال نظر
وبلاگ خبری ، تحلیلی ماسال دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:15 ب.ظ http://masallnews.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد