آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

نقدی بر منتقدان طرح های فرزند بیشتر، زندگی شادتر

سلام علیکم


بی مقدمه بریم سر اصل مطلب که نقدی بر "نقدکنندگان طرح های فرزند بیشتر زندگی شادتر" است.

هفته گذشته دوستانی از گروه های فرهنگی (خانه طراحان انقلاب اسلامی) تصاویری گرافیکی درباب فرهنگ سازی افزایش جمعیت در سطح شهر تهران و سپس اینترنت کار کردند که با برخوردهای متفاوتی روبرو شد


فرزند بیشتر زندگی بهت , فرزند بیشتر زندگی شادتر


قسمتی تمجید کردند که با آنها کار ی ندارم و به کنار، قسمتی دیگر انتقاد و قسمتی طرح را با بهانه جویی های بنی اسرائیلی تخریب کردند! می گویید چرا می گویم بهانه های بنی اسرائیلی؟


 یه هدیه 20.000 تومانی برای خرید از سایت باسلام برای شما خواننده گرامی: دریافت هدیه


اول، اگر مدل بهانه های بنی اسرائیلی را نمی شناسید، این مطلب را یک نیم نگاهی بیاندازید. (بهانه های بنی اسرائیلی +)


به اصل مطلب بپردازیم: از دشمنانی هم چون سایت ها و گرافیست های معلوم الحال که بودجه خودشان را از شیطان بزرگ و نوکران شیطان تامین می شود انتظاری نمی رود جز "دشمنی" که این ها هم به کنار.


 یه هدیه 20.000 تومانی برای خرید از سایت باسلام برای شما خواننده گرامی: دریافت هدیه


اما صحبت بنده اینجا با رفقای مذهبی، حزب اللهی و رسانه ای و کاربران اینترنتی است که ناخودآگاه و یا با آگاهی هرچه تمام تر به تخریب این تلاش فرهنگی پرداختند. 


اگر اندکی در کار فرهنگی فعالیت داشته باشید، بخصوص کارهای فرهنگی در حوزه گرافیک و کاریکاتور و یا حتی تولید متن، با یکی دوهفته فعالیت جدی متوجه خواهید شد که تولید فرهنگی تاثیر گذار، برای شما نیز، کار بسیار بسیار سختی خواهد بود.


چرا که شما باید ایتدا مشکلات و نقطه های کلیدی جامعه هدف را بشناسید، سپس برای رفع آن کاستی های فرهنگی و اعتقادی راه حل پیدا کنید، سپس بتوانید این راه حل را در قالب یک ایده و ابتکار بصورت غیر مستقیم منتقل کنید و در نهایت دست به تولید کار گرافیکی آن بزنید که آن هم از نظر تخصصی برای خودش داستانی است...


حال با این اوصاف و این هفت خان رستم، به نظر بنده ی حقیر که کمترین فعالیتی را در این حوزه ها تجربه کردم، این دو کار به عنوان پیشروهای عمل به امر ولی در قالب کار فرهنگی، بسیار قوی کار کرده اند و اینجا وظیفه من و شما چیست؟


مطمئنا تخریب و انتقاد به این کار در محیطی همچون اینترنت که دشمن گوش و چشم تیز کرده است برای سوء استفاده نیست. 

برای این جمله هم سند دارم، اینکه همین الان دشمن خونی اعتقادات ما مسلمانان و بخصوص شیعیان، سوء استفاده های خودش را کرده و متن و کار گرافیکی و کاریکاتور نیز برایش زده است، منتشر نمی کنم چون اشاعه فحشا و فساد آن بی خبران است. 


حال وظیفه من و شما چیست؟


اول سخت هایش را می گویم برای شما که میدونم واقعا دلسوز هستید:

می توانید به راحتی و با اندگی تلاش با یک سرچ سطحی و پرس و جو بین رفقا و  فعالین فرهنگی به طراح های عزیز این دو طرح دسترسی پیدا کنید و هرچه نظر و پیشنهاد دارید برای بهبود کارها و حتی کارهای جدید ارائه بدهید.


و بعد از این هم کارهای بسیار ساده تری هست که می توان انجام داد:

می توانیم با بیان کردن قسمت های مثبت کار و یا قرار دادن تصاویر در کنار مطالبی که کاستی های آن را جبران یا پوشانده کند، به تاثیر گذاری آن کمک کنیم.


و در نهایت حتی، مانند این شخصی که نمی دانم کیست، می توانیم آن قسمتی از کار را که مسئله ی کمتری دارد را خودمان اندکی ویرایش کنیم و سپس آن را اینگونه منتشر کنیم:


فرزند بیشتر زندگی بهت , فرزند بیشتر زندگی شادتر 

(نظر شخصی بنده در مورد این طرح: فرزند بیشتر، زحمت و تلاش و همدلی بیشتر، امید به آینده ی بیشتر و تلاش برای تربیت و خوشبختی بیشتر فرزندان، کار بیشتر پدر خانواده که جهاد نوشته میشه، تلاش مادر برا فرزندان که جهاد نوشته میشه، کمک فرزندان قبلی برای بعدی ها حتی در بازی و تربیت و نگهداری خواهر و برادران کوچک تر، در نتیجه زندگی شلوغ تر و شادتر و شیرین تر، عید و مهمونی و شب چله ی شلوغ تر و گرم تر... فرزندانی با عمه و عمو و خاله و دایی... و در نهایت انشالله ماباقیات الصالحات بیشتر بخاطر خدمت بیشتر به جامعه با تربیت فرزند صالح بیشتر...)


آیا راه حل های ساده ای که ذکر شد و شاید به ذهن هرکدام از شما مخاطبین گرامی هم رسیده باشد، خیلی سخت بودند؟ 

شما چه پیشنهادی برای حمایت از چنین کارهای فرهنگی دارید؟ 


توجه: همچنین بنده با تعدادی از دوستان فعال فرهنگی و گرافیست نیز در ارتباط هستم، از ایده های شما برای تصویرسازی های مشابه نیز استقبال خواهیم کرد. در قسمت نظرات می توانید آنها را توضیح داده و برای بهبود نظرات دیگر دوستان نیز کمک نمایید.


نقطه ی پایان مطلب همین جاست، امیدوارم در این چند دقیقه پایانی شب که از روی دغدغه و با دیدن سوء استفاده دشمن از انتقادهای نابه جای ما (یعنی "در جای نامناسب")، دست به نوشتن کردم، توانسته باشم حق مطلب را ادا کنم.


انشالله به لطف همان خداوندی که در قرآن کریم جمله های زیر را در حمایت از به دنیا آوردن و نگهداری فرزند رو به عرب جاهلیت که از ترس فقر فرزندان خود را می کشتند، می فرماید، تاثیر خود را خواهد داشت.


«وَ لا تَقْتُلُوٓا أَوْلَـٰدَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلَـٰقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیَّاکُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْئًا کَبِیرًا.»

«هرگز فرزندان‌ خود را از ترس‌ فقر به‌ قتل‌ نرسانید که‌ ما آنان‌ و شما را روزی‌ می‌دهیم‌؛ مسلّماً کشتن‌ آنها خطای‌ بزرگی‌ است‌.»


یه نکته! از کجا معلوم خودداری ما از به دنیا آوردن فرزند در این زمانه که دشمن وهابی و صهیونیست ما فرهنگ چندفرزندی را پی گرفته است، گناهی کمتر از عرب جاهلیت داشته باشد!؟


راستی قرآن کریم را باز کردم برای قرار دادن آیه شریف فوق که به نظرم آمد این نکته را نیز اشاره کنم، که برداشتی جدید و شخصی من از سوره کوثر است.


دشمنان پیامبر(ص) به او می گفتند، تو ابتر هستی! یعنی تو فرزندی (پسر) نداری و نسل تو پایدار و ادامه دار نخواهد بود! و خداوند نیز در پاسخ این حرف دشمنان و در بیان جایگاه مادر عظیم الشان مان حضرت زهرا (س) به پیامبر(ص) سوره کوثر را نازل کردند:


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان


إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ

ما تو را [چشمه] کوثر دادیم (۱)


فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ 

پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى کن (۲)


إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

دشمنت‏خود بى‏تبار خواهد بود (۳)


مراقب باشیم که این خواسته ی دشمنان خدا و پیامبر (ص) برای من و شمایی که امید و آرزویمان سربازی امام زمان است به تحقق نپیوندد... 


انشالله از ما و نسل ما سربازانی فرمان بردار تقدیم امام زمان (عج) شوند. 


مطالب مرتبط:

چند بچه کافی است؟


حامیان مطلب:

خبرنامه دانشجویان

رجا نیوز

ندای انقلاب

فرهنگ نیوز

نظرات 20 + ارسال نظر
دریا دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:16 ق.ظ

سلام
من خودم تو یه خانواده بزرگ شدم با فقط یک برادر و همیشه آرزو داشتم با خانواده ای پرجمعیت ازدواج کنم که خدا رو شکر حاصل شد و همسرم چهار خواهر دارن ک هر کدوم ۲فرزند دارند وقتی میریم خونشون واقعا خوش می گذره با هم حرف می زنیم با بچه ها سر و کله می زنیم ولی خونه خودمون سکوته فقط یک برادرزاده دارم ک نه عمو و نه دایی داره و دارای فقط یک عمه و یک خاله هست و ۱۰ ساله و تک فرزند دور و برایش همه بزرگسال بودن و این بچه اصلا بچگی نکرده و چون ما - عمه و خاله ش- تازه ازدواج کردیم ب نظر من وقتی این دو خانواده رو مقایسه می کنم خانواده خودم که دارای ۲فرزنذ هستیم و خانواده همسرم که ۵فرزند هستند واقعا واقعا خانواده دوم بیشتر شاد هستند و به سمت خوش می گذره. حتی از نظر اقتصادی هم که نگاه کنیم چون تعداد فرزندان بیشتر هست الان که همه بزرگسال هستند از نظر مالی هم همدیگرو کمک می کنن

[ بدون نام ] جمعه 20 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:17 ب.ظ

با یک بچه هم امید به اینده هست.اتفاقا خیلی بیشتر از چند تا بچه هست.چون تنها امیدتونه ولی وقتی8تا بچه داشته باشی بهشون محبت نمیکنی و با خودت میگی، این نشد، اون یکی!

محبت به بچه مگر مثل امتحان دانشگاهه که بگیم این ترم نشد ترم بعدی؟
خواهروبرادرهای کودک بهش محبت و توجه می کنند. چیزی که در تک فرزندی نیست.

مسیح چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:59 ب.ظ

بعضی از مطالب اینقدر در نگارش سخیف و به دور از درایت و منطق هستند که حتی نمیتوان نقدی بر نقدشان نوشت! متاسفم برای شما نویسنده محترم و برای استدلالهایی که کردید و دو غ و دوشاب رو به هم وصل کردید...!

از منطق قوی شما در رد کردن این مطلب کاملا میشه به دقیق بودن نظرتون پی برد.

ادیب جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:40 ب.ظ http://adibs.mihanblog.com

علی مطهری در صحن علنی مجلس به نماینده ای گفته بود: پف..
و بعدها گفته بود معنی آن لغت را نمیدانسته. اینگونه نباید صورت مسئله را پاک کرد بلکه عالمانه میتوانست عذر خواهی صریح کند.
هر کس که توان علمی متوازن در مباحث را نداشته باشد متوسل میشود به فحاشی، توهین، تمسخر، فرار رو به جلو ، فرافکنی و ... از مراجع خرج کردن.
سوال کردم و شما مرا به دیدن یک برنامه حواله دادید. فکر میکنید اگر در جلسه امتحان سوال داده باشند میتوانید به استاد بگویید برود و جوابش را از فلان کتاب بگیرد؟

صدالبته درست می فرمایید، همان طور که شما پاسخی به سوالات بنده ندادید، غیر از ارجا

ادیب پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:09 ق.ظ http://adibs.mihanblog.com

بکار بردن اصطلاحات چاله میدانی و خارج از نزاکت مانند " گیر دادن " به معنای عدم توان علمی در پاسخ دادن به سوال مخاطب است.
از خداوند طلب فرزند صالح کنیم و دعا کنیم که توان تربیت ایشان را به ما عطا فرماید . الهی آمین

ایراد نگارشی تون وارد بود، البته اینجا وبلاگه نه سایت خبری که درگیر این مسائل باشم، اما درست شد.
اما اینکه ایراد نگارشی با توان علمی ربط خاصی داشته باشد، جای فکر دارد!

مطمئنا مخاطبین وبلاگ منتظر پاسخ علمی شما در مورد پاسخی که در قسمت قبلی دادم هستند.

انشالله همین طور باشد. از ما حرکت از خدا برکت!

غیر از لینک نظر قبلی، این رو هم مطالعه کنید خوبه
http://www.farhangnews.ir/content/56711

ادیب چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:51 ب.ظ http://adibs.mihanblog.com

متاسفانه جواب سوال اول مرا ندادید.
گفتید برنامه " تریا " را ببینم. خوب است من هم بگویم شما بروید و برنامه " سهیلا " را ببینید. حمل بر بی ادبی نباشد.
سوره کوثر را در رابطه با تعدد اولاد دلیل گرفتید که ناصواب است بلکه برداشت برخی از مفسرین در این رابطه داشتن فرزند صالح است و کوثر مفرد است و نه جمع.
این مبحث قابلیت بسط را داراست البته اگر تمایل داشته باشید

پاسخ به سوال اول همان برنامه ثریا بود، چرا که به کارشناسان این برنامه هم دقیقا همین اشکال را مخاطبین وارد می کردند و ثریا از آن به بعد کارشناسانی که فرزند بیشتری داشتند را آوردند.

و به فرموده امام علی(ع): ببینید چه می گویند، نبیند چه کسی می گوید!

بنده من باب کاهش جمع شیعیان که نگرانی مراجع نیز هست به سوره کوثر نگاه کردند، دقیقا همان شان نزول این سوره. که کفار از ادامه پیدا نکردن نسل پیامبر خوشحال بودند و...

این مطلب رو ببینید
http://www.binesh.org/Site/Content.aspx?id=227

ادیب سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:56 ب.ظ http://adibs.mihanblog.com

فرض 1:
شما طرفدار تعذد اولاد هستید.
سوال1:
شما چند فرزند دارید
توجه: آیه مورد اشاره شما در رابطه با تعدد اولاد نیست
چنانچه پاسخ سوال اول را بدهید در ادامه این مبحث روشن تر میگردد

در این مطلب بنده در مورد نوع انتقاد کردن نسبت به یک طرح مطلبی نوشتم و در آخر متن تنها دفاع کوچکی از موضوع طرح کردم

اگر به دنبال افراد موفق و تحصیل کرده هستید که چند فرزند داشته باشند پیشنهاد می کنم برنامه " ثریا " رو ببنید که افرادی بشدت موفق دارای بیش از 4 فرزند را دعوت می کنند.

خانمی با دو دکترا و جایگاه های مدیریتی و غیره مثلا.

حالا.. سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:37 ب.ظ

الان همه مشکل این تصویر همین بود من با شوهرم که فوق لیسانس و ماهی 800 میگیره و 500 اجاره خونه میدیم با یک وعده صبحانه و ناهار و بدون هیچ تفریحی جز گوزیدن و خندیدن یک دونه بچه رو به جا شام و ناهار بخورم که بخوام سه تاش کنم بعد حیف فرشته ای بنام دختر که بخواد تو ایران حروم بشه با این تبعیضا همون بهتر که یدونه دختر گذاشتین . نکنه چند وقت دیگه جنگه گوشته دم گلوله کم دارین تبلیغ پسرزایی می کنید؟

چه دید زیبایی به مسائل دارید.
مطمئنا زندگی شیرین و خوبی هم خواهید داشت انشالله.

راستی اگر صلاح دونستید بفرمایید شوهرتون فوق لیسانس چه رشته ای رو دارند، احتمال بسیار بتونم برای شغلی با درآمد بالاتر معرفی شون کنم.

تهران کسی با تخصص باشه و درآمدش این باشه عجیبه برای من!

می تونند خودشون ایمیل بزنند، بهتره اینجوری hf_nasrabadi_m@yahoo.com

[ بدون نام ] یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:20 ق.ظ

فکر میکنی وضع مردم از زمان شعار فرزند کمتر زندگی بهتر بهبود پیدا کرده؟
خدا شفاتون بده

وضع مردم نسبت به 20 سال پیش بله چند برابر بهتر شده.
می تونید از آمار بالای وسایل نقلیه، خرید خونه، موبایل های هوشمند، سفرهای بسیار که هرسال رکورد زده میشه، سرانه مصرف گوشت و غذا و البسه خانواده ها و کلی چیز دیگه متوجه بشیم که وضع بهتر شده.
اینجا فقط طرز تفکر و اعتقادات تغییر منفی داشته که باعث رکود شده.
ادامه نمیدم چون احساس نکردم که شما واقعا دنبال دلیل باشید و بیشتر به دنبال توهین بودید، اما اگر مخاطبی سوالی داشت حتما توضیح خواهم داد موارد بالا رو با نهایت احترام

[ بدون نام ] یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ق.ظ

خدا بهت عقل بده

ذکر دلیل و اسم و ایمیل می کردید این دعای خوب شما، ارزشمند تر بود

پروانه یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:06 ق.ظ

زیاد حرص نخورید مادر خانواده تو بیلبورد اولی رفته ششمی رو دنیا بیاره. تازه یادتون باشه خانواده شاد باید تعداد پسراش بیشتر باشه حالا یه دونه دختر هم بود بد نیست! بالاخره آدم بعد از 120 سال یه گریه‌کن هم میخواد! قبول کنید که بد سلیقگی کردید و انتقادها هم بی‌مورد نیست. در ضمن به اونایی که میگن اگه تعداد بچه‌ها زیاد باشه دیگه موقع پیری و کوری نمیذارنت خانه سالمندان توصیه میکنم یه سر به خانه سالمندان بزنن و یه آمار بگیرن ببینن هرکی اونجاس کم بچه است؟!. مهم اینه که هر چند تا بچه داشته باشی جوری تربیتشون کنی که قدرشناس باشن. کلا تو هیچ موضوعی نباید کیفیت رو فدای کمیت کرد. اگه کسی عرضه داره چند تا بچه درست تربیت کنه و سربار جامعه درست نکنه بسم‌ا... !

kjhjh جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:34 ب.ظ

واقعا از شدت نقد پذیری شما میخکوب شدم!!
تنها نقد وارده به تصویر، چادری کردن مادر خانواده بود؟؟؟؟؟
یا للعجب!!!!!!!
حالا نقد من اصلا جدا از کلیت اثر!!:
ببخشید مادر خانواده دقیقا کجاست؟؟ تو عکس اولی که روی دوچرخه نیست. لابد چون دوچرخه سواری بانوان حرامه! توی تصویر دومی هم که خانواده کم فرزند اصلا مادر ندارند!! حالا چه در دوچرخه و چه در قایق!
انصافا خودتون خندتون نمیگیره؟! یعنی کلا تعطیل کردین کرکره ها رو کشیدین پاینن!

متوجه نشدم از چه چیزی میخ کوب شدید؟


در تصویر دوم منظور مادر بوده و شاید بخاطر مقایسه شونه که فکر می کنید خانواده توی تصویر دوک دوتا دختر داره!

البته صحبت من دقیقا با دوستانی چون شما بود که فکر کنم دقیق مطلب رو یا نخوندید و یا جزء منتقدین طرح نیستید، شما احتمالا جزء مخالفین طرح هستید که حتی اگر طرح سوم هم منتشر شود که مادر هست بازهم مخالف هستید.

دوچرخه سواری برای خانم ها هم حرام نیست، می تونید نظر مرجع تون رو بپرسید در این باره.

عباس پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ب.ظ

سلام دوست گرامی ، شما را به کمی تفکر بدون هیچ پیش شرطی دعوت میکنم

من الان یه جون 27 ساله کارمند با حقوق ماهی 824000تومن هستم
حساب بانکیم با اینکه مجردم همیشه خالیه
الان یه خونه بخوای اجاره کنی 20تومن فقط باید پیش بدی
ماهی 300-500 هم اجاره
با این حقوق هم تا ابد دهر خونه دارم نمیشم
حالا بر فرض که زن هم گرفتم
چهارتا بچه رو کجای دلم بزارم
خو لامصب مگه اینا علف میخوان بخورن
عقلتو بکار بنداز از کجا باید بیاد ؟؟؟
برم دزدی؟
از کجای زندگیم باید پولش دراد
زمان ما همه چی بود
ارزون بود
طرف میتونست ، الان نمیشه مگه اینکه بخوای از سلامت و کیفیت زندیگی همین بچه ها بزنی
فکر کن برادر
فکر کن
خدا تو قران همش میگه تفکر کنید
مغرو به ادم نداده که اکبند دم قبر تحویلش بگیره
برو از خدا بترس

سلام برادر
مشکل جامعه امروز و نسل ما همینه دقیقا، اینقدر حسابگر شدیم که نعوذبالله خدا رو فراموش کردیم، همان خدایی که توی قرآن تنها در مورد دو چیز قول مادی داده است، یکی در مورد ازدواج و دیگری در مورد فرزند آوری فرمودند از ترس فقر از این دو دوری نکنید که من روزی بی حساب به شما خواهم داد.

بله منم دوستی 26 ساله داشتم که سال پیش دقیقا همین حرف ها رو میزد. از حمایت خانواده هم برخوردار نبود از نظر مالی، الان یک سال داره میشه ازدواج کرده، نزدیک پدر مادرش خونه خریده، الحمدلله تو کر برقراری عروسی هم هست، فقط با کار و تلاش خودش و همان برکتی که خدا قولش رو داده

بله قرآن غیر از تفکر، خیلی چیزهای دیگه هم توصیه شده است از جمله توکل. تلاش برای رزق حلال و ایمان به خدا و اینکه رزق و روزی دست خداست.

هرآنکه دندان دهد، نان دهد، شعر نیست، حدیث است، حدیث قدسی و حدیث از سمت معصومین.

پدر مادرهای ماهم با دزدی این چهارپنج شش تا بچه رو بزرگ نکردند، کردند؟ نه مشخصه با نون حلال بوده الحمدلله

انشالله یکم که ایمان مون قوی بشه، حساب کتاب هامون هم با خدا یکم فرق میکنه.

چشم انشالله که چزء متقیان خداترس باشیم.

مستعار پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:30 ب.ظ

من تو یه خانواده پرجمعیت متولد شدم حالا نه اونقدرام پرجمعیت ها!
تو دوران بعضی آقایون سن زیادی نداشتم کار به جایی کشیده بود که خجالت میکشیدم بگم خونوادمون چند نفره! وقتی یاد اون روزا میوفتم دلم میخواد لعنتشون بکنم!
الان که عقلم میرسه میبینم واقعا از اینکه تعدادمون کم نیست واقعا خوشحالم و اینقد تاثیر مثبت توی زندگی و مهارتام و روحیه م داشته که خدا میدونه.
در مورد خونواده ی ما باید بگم ما بچه ها هیچوقت خودمونو به کوری نزدیم و گذشته ی اقتصادی پدرمون رو فراموش نکردیم که موقع ازدواج با مادرم هیچی نداشتن و هرچی جلوتر رفتن خصوصا با به دنیا اومدن ماها وضع اقتصادیشون بهتر شد

آسمان پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:39 ب.ظ http://jonbrshrzanan.blogfa.com

کسانی که حالا باور نمی کنند فرزند بیشتر زندگی شادتر فردا گوشه ی اتاق خانه سالمندان،باور خواهند کرد و حسرت این روزها را خواهند خورد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 ب.ظ

شمایی که میگید توضیح بچه گانه بود، توضیح دیگری نداشتید؟ توهین به ایشون فقط شخصیت شما رو نشان میده!

مطلب خوبی بود، از دید کسایی که به این آیه ها اعتقاد دارن!

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:23 ب.ظ

خیلی توضیحات بچه گا نه ای بود. فقط به دنبال توجیه هستید.

حامد چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:08 ب.ظ

خدا شفا بده

رند چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:02 ب.ظ

بلی کاملا درست است.
انا باید توجه به بی کفایتی دولتی داشت که مدعی است و نمی تواند کار و مسکن و بقیه لوازم زندگی مردم را تامین کند . الان با 25 ملیون جوان 5ملیون بی کار و معتاد داریم . و با برنامه شما فردا با 50 ملیون جوان 15 ملیون بیکار و معتاد. و چه شادی در خانه هات خواهد بود

سلام چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:54 ب.ظ

وقتی امید به آینده تضعیف شد و فراهم کردن حداقل های ممکن جهت امنیت خانواده چیزی شبیه به دوی ماراتون شد خیلی طبیعی است که میل به فرزندآوری کاهش پیدا می کند، منطقا تبلیغاتی از این دست هم بی اثر نیست اما اثری کوتاه برد و سطحی خواهد داشت، چیزی شبیه به تبلیغ و تشویق به مصرف محصولی بنجل و بی کیفیت

یعنی همان وهابی ها و صهیونیست ها فداکارتر و مومن تر به ایمانشان هستند که نرخ رشدشان به مراتب از ما بالاتر است یا افراد جاهل مدیریت جامعه شان را به عهده ندارند که زندگی را اینقدر بر مردمشان تنگ کرده باشند

نصف این تلاش برای مطالبه افزایش تامین اجتماعی و بیمه و حداقل ضروریات اولیه زندگی برای جوانان از مسئولین بشود این قفل خود به خود باز می شود، همراهی عمومی هم هزاران برابر بیشتر می شود و موج ایجاد می شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد